شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزارهای سخا برای مراکز معاینه فنی خودرو

نرم‌افزارهای سخا که توسط شرکت هلیا ارتباط جهان نما (شرکت) برای تسهیل خدمات حوزه خودرو طراحی گردیده، تحت شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می‌‌نماید؛ لذا این شرایط علاوه بر شروط کلی سامانه به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربر ( مراکز معاینه فنی خودرو ) و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات سخا، این شروط را به‌دقت مطالعه فرمایید. استفاده از سخا به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار می‌‌نماید. شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزارهای سخا را در طول زمان تغییر دهد. این تغییرات از طریق نرم‌افزارهای سخا یا در قالب پیامک و ایمیل به تمامی کاربران اطلاع داده خواهد شد ؛ صرف ادامه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات سخا ، اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول آن تلقی می‌‌گردد.

توجه : هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به‌منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.

شرکت به عنوان طراح و مالک نرم افزارهای سخا، وفق شرایط قرارداد حاضر و شرایط عمومی استفاده از خدمات سخا، خدمات نرم افزاری به کاربر ارائه نموده، فعالیت وی در جهت مدیریت مراجعین به مراکز معاینه و ارتباط با ایشان را تسهیل می نماید.

۱) مبلغ قرارداد

۱-۱- نظر به این که صاحبین خودرو از طریق نرم افزارهای سخا به کاربر معرفی می گردند، مادامی که کاربر متعهد شود تا هزینه ها و تعرفه هایی که در بخش های مختلف برای ارتباط با مشتریان ( مانند پیامک ، پیام صوتی و ... ) در نظر گرفته شده پرداخت نماید "حق استفاده و بهره برداری از نرم افزار سخا" خواهد داشت.

۲-۱-کاربر با امضا قرارداد حاضر به شرکت اختیار می دهد هر زمان با توجه به اینکه تعرفه بخشی از خدمات خارج از حوزه اختیارات شرکت میباشد ، مبلغ قرارداد را تغییر دهد. در چنین فرضی، مبلغ جدید از طریق نرم افزارهای سخا و پیامک به کاربر اطلاع داده خواهد شد و نامبرده حق هر گونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و ساقط می نماید.

۲) مدت قرارداد

قرارداد حاضر، از تاریخ ورود به نرم افزار به مدت سه سال معتبر و لازم الاجراست و پس از آن، به طور خودکار به صورت سالانه تمدید خواهد شد مگر این که شرکت مایل به ادامه همکاری با کاربر نباشد که در این صورت حساب کاربری مرکز توسط شرکت مسدود خواهد شد و این امر به منزله مخالفت با تمدید قرارداد و در نتیجه پایان رابطه قراردادی فی مابین خواهد بود

۳) تعهدات کاربر

۱-۳- کاربر موظف است تصویر مدارک هویتی خواسته شده را در اختیار شرکت قرار دهد.

۲-۳- کاربر متعهد است جهت استفاده از سرویس های ارتباط با مشتریان ، هزینه آن را به شرکت پرداخت نماید.

۳-۳- کاربر میپذیرد چنانچه براساس تصمیم قطعی مقام قضایی یا مجری سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران ( سیمفا ) کد کاربری مرکز قفل شود ، خدمات این نرم افزارها تا اعلام رسمی توسط آن مراجع غیرفعال باشد. 

3- 4 - کاربر موظف است قیمت تعیین شده توسط مراجع قانونی را از صاحبین خودرو مطالبه نماید. مطالبه مبلغ مازاد بدون اطلاع صاحب خودرو ، شرکت را مجاز خواهد نمود تا ضمن فسخ قرارداد حاضر و انسداد حساب کاربری کاربر متخلف در نرم افزار سخا، وجه التزامی به میزان پنجاه میلیون ریال را از نامبرده وصول نماید.

3- 5 - کاربر موظف است اعتبار تجاری نرم افزار سخا را در همه حال در نظر گرفته، برای حفظ اعتبار تجاری نرم افزار، امانت داری را در قبال مراجعین به مراکز رعایت نماید. تخلف از مفاد این ماده و نیز هر رفتاری که موجب خدشه دار شدن حیثیت تجاری نرم افزار گردد، شرکت مجاز خواهد نمود مبلغ پنجاه میلیون ریال به عنوان وجه التزام تخلف ، از کاربر متخلف مطالبه نماید.

3- 6 - کاربر متعهد است در استفاده از خدمات سخا، تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت نموده، نرم افزار را برای اهداف قانونی به کار گیرد. بدیهی است در صورتی که کاربر در طول ارائه خدمت موضوع قرارداد حاضر، مرتکب رفتاری گردد که از نظر قوانین ایران جرم تلقی گردد، شرکت در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت. مضاف بر آن، نامبرده مکلف است مبلغ پنجاه میلیون ریال به انضمام وجه التزام مقرر در بند پیش را به عنوان خسارت وارده به حیثیت تجاری نرم افزار به شرکت بپردازد.

3- 7 - کاربر صراحتاً اعلام می دارد که از قوانین مرتبط در حوزه فعالیت خود اعم از قوانین مالیاتی ( مالیات بر درآمد و ...) صنفی و ... مطلع بوده و ملزم به رعایت آن ها می باشد. در صورتی که به علت عدم رعایت هر یک از این قوانین از سوی کاربر، شرکت از سوی مراجع صالح قانونی و قضایی محکوم به پرداخت وجهی گردد، کاربر موظف است این مبلغ را به شرکت پرداخت نماید.

8-۳- مسؤولیت تمامی فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری، انجام میشود مطلقاً به عهده شخص کاربر میباشد لذا ضروری است کاربر، در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود از جمله نام کاربری و رمز عبور خود حداکثر اقدامات لازم را مبذول داشته تا بدین طریق مانع استفاده دیگران از آن گردد. در صورت ظن به دسترسی شخص ثالث به حساب کاربری متعلقه، ضروری است کاربر در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نماید و در صورت ضرورت، شرکت را مطلع نماید تا حساب کاربری مذکور را مسدود نماید.

9-۵- کاربر با ثبت نام در سخا و ایجاد حساب کاربری به نام خود، صحت انتساب کلیه پیامهای صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته لذا کاربر، حق هر گونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده پیام های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می نماید.

10-۳- کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل و یا نرم افزارهای سخا در خصوص استفاده از خدمات سخا و شرایط آن برای کاربر ارسال می گردد را مطالعه نموده و در صورت موافقت، آن را تأیید نماید. تأیید مزبور ممکن است در قالب یک علامت،کلمه، عدد، عبارت، یک نام تایپ شده و امثال آن به عمل آید که به سند مزبور الحاق می شود و همانند امضای دست نویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را متعهد و ملتزم به مفاد سندی که به طریقه مزبور امضا نموده است، می نماید.

11-۳- کاربر اقرار می نماید با افتتاح حساب‌کاربری، تنها مجوز استفاده غیر انحصاری، غیر قابل انتقال و محدود از خدمات سخا را دریافت داشته ، بدین وصف، مدعی مالکیت آن نبوده، مدعی حقی نسبت به سخا‌(اعم از کپی رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نمی‌باشد و در غیر موارد مصرح در این قرارداد، اجازه استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم افزارهای سخا را نداشته و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم افزارها و ملحقات آن خواهد بود.

12-۳- نظر به این که شرکت، تنها خدمات نرم افزاری ارائه داده، ایجاد ارتباط میان مراکز معاینه فنی خودرو و صاحبین خودرو را تسهیل می نماید، کاربر تنها "استفاده کننده" از این خدمات بوده لذا نمی تواند تحت عناوینی چون رابطه استخدامی، پیمانکاری و مشارکت مدعی حقی نسبت به شرکت باشد.

13-۳- کاربر می پذیرد قرارداد حاضر، یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت بوده و شرکت می تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود نموده، مانع استفاده کاربر از خدمات سخا گردد.

14-۳-کاربر موظف است در صورت تمایل به قطع همکاری با شرکت، مراتب را یک ماه قبل به صورت کتبی به شرکت اعلام دارد. بدیهی است خاتمه قرارداد در این فرض، منوط به تنظیم صورت جلسه و تسویه حساب کامل می باشد.

15-۳- کاربر متعهد است که بر مبنای قانون و دستوالعمل ها صداقت کاری را رعایت نماید و در صورتی که نتواند در برابر اسناد اراده شده به سامانه دلیل قانع کننده ای بیاورد با رای مراکز فعال در استان در مرحله اول ارائه خدمات در سامانه به مدت یک هفته و در مرحله بعد در صورت تکرار ،مدارک به مراجع نظارتی ارسال میگردد شرکت حساب کاربر را مسدود می نماید.

16-۳- نظر به این که سخا با ارائه خدمات نرم افزاری، به منزله یک واسط عمل کرده و تنها ارتباط میان صاحبین خودرو متقاضی نوبت و کاربران ( مراکز معاینه فنی ) را تسهیل می نماید، ضامن صلاحیت، رفتار و اعمال صاحبین خودرو در مقابل کاربر (مراکز معاینه فنی ) نبوده و هیچ گونه مسوؤلیت حقوقی و کیفری در این خصوص و اتفافات حین خدمت نخواهد داشت. کاربر (مراکز معاینه فنی) با امضای ذیل قرارداد اقرار می نماید که این موضوع به روشنی به وی تفهیم شده و از این موضوع اطلاع و آگاهی کامل دارد.

 

 

۴) تعهدات شرکت

۱-4- شرکت متعهد است کلیه آموزش های لازم جهت استفاده از نرم افزارهای سخا را به صورت رایگان به کاربر ارائه دهد.

۲-۴- شرکت متعهد است با اطلاع از بروز نقص در نرم افزار، نسبت به رفع آن اقدام نماید و در تمام طول قرارداد، موظف به پشتیبانی فنی از نرم افزار می باشد.

۳-۴- شرکت متعهد می گردد که حافظ منافع اصولی کاربران باشد و خارج از چارچوب های قانونی و تحت تاثیر هرگونه عامل خارجی نسبت به تضیع حقوق مراکز اقدامی صورت ندهد و هرگونه افزایش یا کاهش مراکز در سامانه تنها با نظر کارشناسی ، مراکز فعال در هر استان همچنین اتحادیه حمل و نقل همگانی ( مجری سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) بر مبنای قوانین مصوب صورت پذیرد.

۵) قانون حاکم و شیوه حل اختلاف

قرارداد حاضر از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و برابر ماده 10 قانون مدنی نسبت به طرفین و قائم مقام قانونی آن ها لازم اجرا میباشد و در صورت بروز اختلاف، طرفین تلاش خواهند نمود اختلاف خود را به صورت مسالمت آمیز و از راه گفت و گو حل و فصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجعه به مراجع قضایی حل و فصل خواهد شد.